Pomka AWD

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Swap silnika z Focusa RS
  • Turbina Focus RS
  • Wtryskiwacze 550cc
  • Program 370KM
  • Nowe chłodnice klimy + wody

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76 z kierownicami powietrza
  • Kolektor ssący @ Airtec
  • Dolot z kwasówki 60mm
  • Filtr stożkowy Simota
  • Kierownica powietrza
  • Usunięto "sound sympozer"

Układ napędowy:

  • Konwersja napędu na AWD
  • Szpera Quaife z tyłu
  • Tarcza sprzęgła spiek
  • Short shifter

Zawieszenie:

  • Pełna regeneracja zawieszenia z malowaniem proszkowym
  • Poliuretany w zawieszeniu (przód + tył) @ FSV
  • Poliuretanowa wkładka w poduszkę skrzyni biegów @ FSV
  • Poliuretanowe poduszki silnika @ FSV
  • Tylny stabilizator 25mm z tulejami poliuretanowymi @ FSV
  • Przednia rozpórka kielichów amortyzatora @ FSV
  • Tylna rozpórka kielichów amortyzatora (w bagażniku) @ FSV
  • Amortyzatory Bilstein B6 (przód + tył)

Układ hamulcowy:

  • Zaciski 4-tłoczkowe Brembo (przód)
  • Tarcze hamulcowe Zimmermann 336mm (przód)
  • Klocki hamulcowe DS2500 (przód)
  • Większe zaciski po regeneracji (tył) @ FSV
  • Tarcze Zimmerman 320x20 (tył)
  • Klocki hamulcowe Galfer Sport (tył)
  • Teflonowe przewody hamulcowe @ FSV

Układ wydechowy:

  • 3" aktywny wydech @ BAQ/FSV

Karoseria:

  • Montaż dyfuzora zderzaka @ Maxtondesign
  • Dokładka przedniego zderzaka  @ Maxtondesign
  • Dokładki progów @ Maxtondesign
  • Montaż wylotów z Focusa RS na masce

Układ paliwowy:

  • Pompa paliwa 340lph

Pozostałe modyfikacje:

  • Wymiana tarczy licznika na tarczę z własną grafiką
  • Montaż podgrzewanych foteli Recaro z Focusa RS500
  • Montaż "pływających" kierunkowskazów w lusterkach
  • Wygłuszenie wnętrza
  • Przyciemnienie lamp tylnych
  • Wskaźnik EGT AutoGauge

Devil ST

Początkowo celem właściciela było uzyskanie ok 270KM z racji użytkowania auta jako daily, aczkolwiek ten plan szybko uległ zmianie...
Pojawiła się koncepcja na "bezpieczne" 400KM z niskim EGT przez pełny zakres obrotowy - i to wszystko w daily - jako w pełni użytkowy build 😉
Wzięliśmy to sobie bardzo do serca i biorąc pod uwagę wymagania klienta zrezygnowaliśmy z pomysłu montażu turbiny z Focusa RS na rzecz wydajniejszej turbiny - GTX2874R+ na łożyskach kulowych (pierwsza tego typu realizacja w PL).
W efekcie udało się nam zbudować 400-konną i całkowicie niepozorna z zewnątrz rakietę, która idealnie sprawdza się jako daily - grunt to zadowolony właściciel, którego mina zaraz po pierwszej przejażdżce na nowym buildzie mówiła sama za siebie. Ale jak to zwykle bywa - apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc po jakimś czasie właściciel podjął decyzję o wykorzystaniu pełni potencjału aktualnego setupu... Efektem było uzyskanie wyniku 493KM / 625NM 😉 Po chwili okazało się, że apetyt właściciela wciąż jest niezaspokojony, więc przystąpiliśmy do dalszych modyfikacji.

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Zamknięcie bloku silnika
  • Kute tłoki nadwymiarowe i odprężone
  • Kute korbowody Techno 5
  • Kolektor wydechowy "baran" @ BAQ
  • Owinięcie kolektora wydechowego bandażem termicznym
  • Turbo GTX3082 hybryda na łożyskach kulowych
  • Wtryskiwacze Bosch 1000cc
  • Zawór DV Properfekt
  • Map Sensor Focus RS
  • Zewnętrzna chłodnica oleju zamocowana przed Intercoolerem
  • Wymiana rozrządu z kewlarowym paskiem
  • Program 512KM / 673NM (przy 1,5 bara) @ Turbo Lamik

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76
  • Kolektor dolotowy Airtec
  • Przepływomierz Focus RS
  • Dolot 3" z filtrem stożkowym
  • Custom rura z intercoolera o jednakowej średnicy
  • Usunięto "sound sympozer"

Układ napędowy:

  • Zestaw sprzęgła jednomasowego FSV
  • Tarcza sprzęgła okuta Kevlarem
  • Szpera MFactory
  • Wzmacniane półosie FSV
  • Poliuretanowa wkładka w łapę skrzyni biegów FSV

Zawieszenie:

  • Komplet poliuretanów w zawieszeniu (przód i tył) FSV
  • Zawieszenie gwintowane ISC wersja Sport z pełną regulacją
  • Wzmocniony tylny stabilizator osadzony na poliuretanach

Układ hamulcowy:

  • Przód - zaciski 4-tłoczkowe Brembo
  • Przód - tarcze hamulcowe Zimmermann 336mm
  • Przód - klocki hamulcowe DS2500
  • Teflonowe przewody hamulcowe
  • Tył - jarzma + tarcze 300mm
  • Tył - klocki Hawk HPS Performance

Układ wydechowy:

  • Aktywny układ wydechowy 3" od BAQ Exhaust (wersja rezonowana) na obejmach V-Band
  • Końcówki wydechu 130mm

Karoseria:

  • Montaż tylnego dyfuzora @ Maxton Design
  • Montaż lotki "Focus RS" @ Maxton Design
  • Montaż wylotów powietrza z Focusa RS na masce
  • Montaż zapinek maski

Układ paliwowy:

  • Pompa paliwa 450LPH z regulatorem ciśnienia

Pozostałe modyfikacje:

  • Wskaźnik EGT D1 Spec
  • Instalacja wybieraka skrzyni Focus RS z short shifterem
  • Lakierowanie elementów plastikowych na piano black oraz  felg na grafit
  • Hydrografika od Hydrobros
  • Oraz wiele innych drobnych modyfikacji

Focus ST MK2 EO

Lista prac poniżej:

Silnik:

  • Wtryski 440cc (Focus RS)
  • Świece Focus RS
  • Nowe poduszki skrzyni i silnika
  • Silikonowe węże układu chłodzenia @Airtec
  • Program 250KM / 410NM @VTR

Układ napędowy:

  • Wzmacniane półosie @ FSV

Układ wydechowy:

  • Decat

Układ hamulcowy:

  • Komplet przewodów hamulcowych w stalowym oplocie
  • Hamulce przod (ferodo ds2500+ Zimmerman nawiercany)
  • Hamulce tyl (klocki + tarcze TRW)
  • Nowe linki hamulca ręcznego

Zawieszenie:

  • Komplet sprężyn z Focusa RS

Focus ST MK2 EO 5D

Lista prac poniżej:

Silnik:

  • Kompletny remont silnika
  • Tuleje podparte blaszkami
  • Wtryskiwacze 440cc z Forda Focusa RS MK2
  • Program 304KM 457NM @ VTR

Zawieszenie:

  • Komplet poliuretanów przód

Układ hamulcowy:

  • Przód - 4 tłoczkowe zaciski Brembo
  • Przewody hamulcowe w stalowym oplocie

Układ napędowy:

  • Komplet sprzęgła @ Ford Focus RS MK2

Klient przyjechał do nas na sprawdzenie z objawami przerywania miedzy 4,5 - 5 tys obrotów na każdym z biegów 🤔
Okazało się, że pękła uszczelka pod głowicą (co widać na zdjęciach poniżej).

Juicy Fruit

Lista prac poniżej:

Zawieszenie:

  • Amortyzatory Bilstein B6
  • Komplet poliuretanów przód i tył
  • Sprężyny Eibach Pro Kit
  • Regeneracja zawieszenie wraz z malowaniem proszkowym

Pozostałe modyfikacje:

  • Podstawowy serwis

Focus ST MK2

Lista prac poniżej:

Silnik:

  • Wzmocnienie bloku silnika
  • Kute tłoki
  • Kute korbowody Techno 5
  • Turbo Garrett GTX3071 gen 2 na łożyskach kulowych
  • Pompa paliwa 340L
  • Wtryski 750cc
  • Strojenie: 425KM / 535NM

Układ dolotowy:

  • Intercooler Fmic.pl 600x300x76
  • Aluminiowy kolektor dolotowy Airtec
  • Dolot 70mm z filtrem stożkowym i kierownicą powietrza

Układ napędowy:

  • Szpera
  • Wzmacniane półosie FSV

Układ wydechowy:

  • Downpipe Baq Exhaust

STrong

Lista prac poniżej:

Silnik:

  • Zamknięcie bloku silnika

Układ dolotowy:

  • Intercooler Fmic
  • Dolot z filtrem stożkowym Simota

Zawieszenie:

  • Amortyzatory Bilstein B6
  • Komplet poliuretanów przód i tył
  • Sprężyny H&R -25mm
  • Nowe łożyska
  • Zwrotnice zostały oczyszczone i pomalowane proszkowo

Układ wydechowy:

  • Montaż aktywnego wydechu BAQ
  • Końcówki wydechowe 115mm

Układ hamulcowy:

  • Tarcze hamulcowe przód: 355mm
  • Zaciski przód: 6-tłoczkowe Brembo z Porsche Panamery
  • Przewody hamulcowe w oplocie @ FSV

Karoseria:

  • Montaż poliftowego dyfuzora do przedliftowego zderzaka

Pozostałe modyfikacje:

  • Montaż siłowników maski
  • Decory w czarnym połysku
  • Wygłuszenie podłogi bagażnika

ST Le Mans Edition

Pełna lista modyfikacji poniżej

Układ dolotowy:

  • Custom dolot z filtrem stożkowym na airboxie Simoty

Układ hamulcowy:

  • Regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył oraz malowanie

STejk El Kleriko

Pełna lista modyfikacji poniżej

Karoseria:

  • Montaż dyfuzora tylnego zderzaka Maxtondesign

Układ hamulcowy:

  • Przód - zaciski 4-tłoczkowe Brembo
  • Regeneracja oraz malowanie zacisków hamulcowych tylnych

Afro

Podstawowy serwis oraz kilka detali

Układ wydechowy:

  • Końcówki wydechu Cobra 115mm

Pozostałe modyfikacje:

  • Montaż dyfuzora zderzaka Maxtondesign

ghoST

Pełna lista modyfikacji poniżej

Układ napędowy:

  • Wzmacniane półosie FSV

Układ wydechowy:

  • Końcówki wydechu 115mm @ BAQ

Układ hamulcowy:

  • Regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył

Zawieszenie:

  • Regeneracja zawieszenia

Pozostałe modyfikacje:

  • Instalacja wybieraka skrzyni Focus RS z short shifterem
  • Montaż lotki RS @ Maxtondesign

eSTera

Pełna lista modyfikacji poniżej

Układ napędowy:

  • Szpera MFactory

Zawieszenie:

  • Sprężyny obniżające Eibach Pro Kit
  • Amortyzatory Bilstein B8

Układ hamulcowy:

  • Przód - zaciski 4-tłoczkowe Brembo
  • Przód - tarcze hamulcowe 336mm

STealth Gray

Kilka modyfikacji plus serwis

Pełna lista modyfikacji / prac poniżej

Silnik:

  • Wymiana rozrządu (komplet INA)
  • Wymiana uszczelki turbiny
  • Wymiana wszystkich pasków na osprzęcie
  • Modyfikacja instalacji LPG (wariant "Ninja")

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76
  • Custom rura z intercoolera o jednakowej średnicy
  • Custom dolot z filtrem stożkowym na airboxie Simoty

Układ napędowy:

  • Zestaw sprzęgła z Focusa RS
  • Tarcza sprzęgła okuta Kevlarem
  • Wymiana osłon półosi
  • Poliuretanowa wkładka w łapę skrzyni biegów FSV

Układ hamulcowy:

  • Przód - zaciski 4-tłoczkowe Brembo
  • Przód - tarcze hamulcowe Zimmermann 336mm
  • Przód - klocki hamulcowe Hawk HPS

Układ wydechowy:

  • Decat
  • Usunięto rezonator
  • Końcówki wydechu 100mm

Zawieszenie / podwozie:

  • Komplet poliuretanów w zawieszeniu (przód i tył) FSV
  • Wymiana szpilek
  • Wymiana łożysk
  • Wymiana osłony chłodnicy (tzw banan)

Heritage 35′

Edycje limitowane zawsze dodają smaczku - w tym przypadku nie jest inaczej! Oto Ford Focus ST Heritage Edition o numerze 35 spośród 50 wyprodukowanych egzemplarzy.

Na początek standardowy serwis zaraz po zakupie, ale droga do dalszych modyfikacji stoi otworem:

Silnik:

  • Wtryskiwacze Bosch 550cc
  • Wydajniejszy dump valve

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76 z kierownicami powietrza
  • Custom rura z intercoolera o jednakowej średnicy
  • Custom spawany dolot 76mm z filtrem stożkowym Simota
  • Kierownica powietrza na filtr powietrza
  • Usunięto "sound sympozer"

Zawieszenie:

  • Przednie poliuretanowe tuleje wahaczy FSV-Performance
  • Komplet poliuretanów na tył FSV

Pozostałe modyfikacje:

  • Wskaźnik EGT AutoGauge
  • Nowe chłodnice

Układ napędowy:

  • Zestaw sprzęgła z Focusa RS MK2
  • Tarcza sprzęgła okuta Kevlarem

Electric Orange by Endriu

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Turbina z Focusa RS
  • Wtryskiwacze z Focusa RS
  • Wydajniejszy dump valve

Układ dolotowy:

  • Customowy dolot z filtrem stożkowym na airboxie Simoty
  • Kolektor aluminiowy AutoSpecialists

Układ napędowy:

  • Docisk sprzęgła z Focusa RS
  • Tarcza sprzęgła okuta Kevlarem

Zawieszenie:

  • Przednie poliuretanowe tuleje wahaczy FSV-Performance

Pozostałe modyfikacje:

  • Wskaźnik EGT AutoGauge
  • Montaż silikonowych węży w miejsce oryginalnych gumowych
  • Chłodnica oleju z Focusa RS

Układ wydechowy:

  • Downpipe 3"

Blue ST

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Program Pumaspeed 265KM 420NM
  • Wymieniony boost selenoid

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76
  • Custom dolot z filtrem stożkowym na airboxie Simoty
  • Custom rura z intercoolera o jednakowej średnicy
  • Usunięto "sound sympozer"

Zawieszenie:

  • Wymiana tulei przednich wahaczy na poliuretanowe FSV-Performance
  • Poliuretanowa wkładka w poduszkę skrzyni FSV-Performance
  • Kompletne tylne zawieszenie poliuretanowe FSV-Performance
  • Montaż sprężyn obniżających Eibach Pro Kit

Wydech:

  • Decat
  • Montaż końcówek wydechu 100mm

Nadwozie:

  • Montaż oryginalnego poliftowego dyfuzora w tylnym zderzaku

Układ napędowy:

  • Szpera MFactory

ST 300+

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Kompletny remont silnika
  • Zamknięcie bloku silnika
  • Program 274KM 430NM
  • Wtryskiwacze Bosch 550cc
  • Zmodyfikowany DV Properfekt z mocniejszą sprężyną
  • Aktuator turbo FSV-Performance
  • Turbo ST hybryda
  • Wymieniony boost selenoid

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 700x300x76
  • Usunięty sound sympozer
  • Rura z Intercoolera do kolektora o jednolitej średnicy
  • MAP sensor przeniesiony na Intercooler
  • ECU spacer

Układ napędowy:

  • Kompletny zestaw sprzęgła z Focusa RS MK2
  • Usunięta sprężyna z pedału sprzęgła
  • Wzmocnione półosie FSV-Performance

Karoseria:

  • Montaż dokładek Maxtotndesign (przód, progi i tył)

Pozostałe modyfikacje:

  • Wskaźnik EGT w słupku

monSTer

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Kute tłoki nadwymiarowe i odprężone
  • Kute korbowody Techno 5
  • Wał z 2,4 - dalsze odprężanie
  • Turbina GTX3071 (hybryda 3077R) na łożyskach kulowych
  • Wtryskiwacze 50cc
  • Zewnętrzny dump valve
  • Zewnętrzny wastegate Tial chłodzony wodą
  • Wzmocniona głowica
  • Wzmocnione zawory
  • Zamknięcie bloku silnika
  • Szpilki ARP
  • Chłodnica oleju z Focusa RS
  • Nowa chłodnica wody i klimatyzacji

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76 z kierownicami powietrza
  • Aluminiowy kolektor ssący Airtec zmodyfikowany pod przepustnicę większej średnicy
  • Przepustnica 75mm (oryginalna 65mm)
  • Dolot z nierdzewki 3,5 cala
  • Filtr stożkowy Simota 220mm
  • Kierownica powietrza
  • Osłona hydrofobowa AEM
  • Rura turbo-ic z nierdzewki 2,5 cala
  • Rura ic-kolektor z nierdzewki 3 cale
  • Usunięto "sound sympozer"

Układ napędowy:

  • Docisk sprzęgła z Focusa RS
  • Tarcza sprzęgła okuta Kevlarem

Zawieszenie:

  • Przednie poliuretanowe tuleje wahaczy @ FSV
  • Poliuretanowa wkładka w poduszkę skrzyni biegów @ FSV
  • Poliuretanowa poduszka silnika (ta pod akumulatorem) @ FSV

Układ hamulcowy:

  • Z przodu tarcze hamulcowe Zimmermann Sport Coat 345mm
  • Z przodu zaciski 6-tłoczkowe Brembo z Porsche
  • Teflonowe przewody hamulcowe @ FSV

Układ wydechowy:

  • 3" aktywny wydech (wersja nierezonowana) @ BAQ Exhaust
  • Końcówki wydechu 114mm carbon
  • Decat 3 cale
  • Downpipe 3 cale

Karoseria:

  • Montaż dyfuzora zderzaka Maxtondesign
  • Montaż wylotów z Focusa RS na masce

Układ paliwowy:

  • Pompa paliwa 380lph

Pozostałe modyfikacje:

  • Apexi Turbo Timer
  • Wskaźnik EGT AutoGauge
  • Halogeny LED 2w1 MaxLED DuoLight
  • Montaż wskaźników doładowania z Focusa RS

Czarny Sleeper

Czarny Focus ST w wersji 5 drzwiowej wygląda nieco jak "sleeper", który po swapie na jednostkę napędową z Focusa RS i kilku dodatkowym modifkacjom osiągnął zacny wynik 372KM oraz 570NM.

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Przeszczepiono silnik z Focusa RS
  • Turbosprężarka z Focusa RS
  • Wtryskiwacze Bosch 550cc

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76 (przeniesiony MAP sensor z RSa na ic)
  • Dolot z filtrem stożkowym z Focusa RS
  • Aluminiowy kolektor z Pumaspeed

Układ napędowy:

  • Szpera mechaniczna MFactory
  • Wzmocnione półosie FSV
  • Docisk sprzęgła z Focusa RS
  • Tarcza sprzęgła z Focusa RS

Układ chlodzenia:

  • Customowa aluminiowa chłodnica wody (40mm)

Układ hamulcowy:

  • Z przodu zaciski 4-tłoczkowe Brembo

Układ wydechowy:

  • Przepustnica sterowana doładowaniem turbiny

Zawieszenie:

  • Amortyzatory Bilstein B6
  • Sprężyny Eibach ProKit

Pozostałe modyfikacje:

  • Wskaźnik EGT AutoGauge
  • Wskaźnik AFR Innovate

Pomarańczowa Bestia

Bardzo mocno zmodyfikowany Focus ST225. Na życzenie klienta samochód przeszedł lifting. Dodatkowo do układu wydechowego zamontowano przepustnicę sterowaną ciśnieniem doładowania turbiny, dzięki której znacząco poprawił się komfort podróżowania.

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Zamknięcie bloku silnika
  • Kute tłoki JE Pistons
  • Kute korby Techno 5
  • Zewnętrzna chłodnica oleju z termostatem Mocal
  • Turbina Garett 3076R na łożyskach kulowych (do 550KM)
  • Zawór upustowy Tial
  • Poliuretanowa wkładka łapy silnika

Układ dolotowy:

  • Intercooler Fmic.pl 600x300x76
  • Czujniki temperatury na wejściu / wyjściu intercoolera
  • Dolot z filtrem stożkowym z Focusa RS

Układ napędowy:

  • Skrzynia biegów ze szperą z Focusa RS
  • Sprzęgło jednomasowe na dwóch tarczach
  • Hybrydowe półosie

Układ hamulcowy:

  • Tarcze hamulcowe (przód) 350x32
  • Z przodu zaciski 6-tłoczkowe Brembo z Porsche Panamery
  • Z tyłu zaciski z Focusa RS500
  • Przewody hamulcowe w oplocie

Układ wydechowy:

  • Układ wydechowy Cobra Sport 3"
  • Żeliwny skrzynkowy kolektor wydechowy T3
  • Przepustnica sterowana ciśnieniem doładowania turbiny

Zawieszenie:

  • Zawieszenie gwintowane
  • Przeszczepione tylne zawieszenie z Focusa RS

Pozostałe modyfikacje:

  • Apexi Turbo Timer
  • Wskaźnik EGT D1spec
  • Wskaźnik AFR Innovate
  • Przeróbka lusterek na wersję z podświetleniem oraz elektrycznym składaniem