Devil ST

Początkowo celem właściciela było uzyskanie ok 270KM z racji użytkowania auta jako daily, aczkolwiek ten plan szybko uległ zmianie...
Pojawiła się koncepcja na "bezpieczne" 400KM z niskim EGT przez pełny zakres obrotowy - i to wszystko w daily - jako w pełni użytkowy build 😉
Wzięliśmy to sobie bardzo do serca i biorąc pod uwagę wymagania klienta zrezygnowaliśmy z pomysłu montażu turbiny z Focusa RS na rzecz wydajniejszej turbiny - GTX2874R+ na łożyskach kulowych (pierwsza tego typu realizacja w PL).
W efekcie udało się nam zbudować 400-konną i całkowicie niepozorna z zewnątrz rakietę, która idealnie sprawdza się jako daily - grunt to zadowolony właściciel, którego mina zaraz po pierwszej przejażdżce na nowym buildzie mówiła sama za siebie. Ale jak to zwykle bywa - apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc po jakimś czasie właściciel podjął decyzję o wykorzystaniu pełni potencjału aktualnego setupu... Efektem było uzyskanie wyniku 493KM / 625NM 😉 Po chwili okazało się, że apetyt właściciela wciąż jest niezaspokojony, więc przystąpiliśmy do dalszych modyfikacji.

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Zamknięcie bloku silnika
  • Kute tłoki nadwymiarowe i odprężone
  • Kute korbowody Techno 5
  • Kolektor wydechowy "baran" @ BAQ
  • Owinięcie kolektora wydechowego bandażem termicznym
  • Turbo GTX3082 hybryda na łożyskach kulowych
  • Wtryskiwacze Bosch 1000cc
  • Zawór DV Properfekt
  • Map Sensor Focus RS
  • Zewnętrzna chłodnica oleju zamocowana przed Intercoolerem
  • Wymiana rozrządu z kewlarowym paskiem
  • Program 512KM / 673NM (przy 1,5 bara) @ Turbo Lamik

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76
  • Kolektor dolotowy Airtec
  • Przepływomierz Focus RS
  • Dolot 3" z filtrem stożkowym
  • Custom rura z intercoolera o jednakowej średnicy
  • Usunięto "sound sympozer"

Układ napędowy:

  • Zestaw sprzęgła jednomasowego FSV
  • Tarcza sprzęgła okuta Kevlarem
  • Szpera MFactory
  • Wzmacniane półosie FSV
  • Poliuretanowa wkładka w łapę skrzyni biegów FSV

Zawieszenie:

  • Komplet poliuretanów w zawieszeniu (przód i tył) FSV
  • Zawieszenie gwintowane ISC wersja Sport z pełną regulacją
  • Wzmocniony tylny stabilizator osadzony na poliuretanach

Układ hamulcowy:

  • Przód - zaciski 4-tłoczkowe Brembo
  • Przód - tarcze hamulcowe Zimmermann 336mm
  • Przód - klocki hamulcowe DS2500
  • Teflonowe przewody hamulcowe
  • Tył - jarzma + tarcze 300mm
  • Tył - klocki Hawk HPS Performance

Układ wydechowy:

  • Aktywny układ wydechowy 3" od BAQ Exhaust (wersja rezonowana) na obejmach V-Band
  • Końcówki wydechu 130mm

Karoseria:

  • Montaż tylnego dyfuzora @ Maxton Design
  • Montaż lotki "Focus RS" @ Maxton Design
  • Montaż wylotów powietrza z Focusa RS na masce
  • Montaż zapinek maski

Układ paliwowy:

  • Pompa paliwa 450LPH z regulatorem ciśnienia

Pozostałe modyfikacje:

  • Wskaźnik EGT D1 Spec
  • Instalacja wybieraka skrzyni Focus RS z short shifterem
  • Lakierowanie elementów plastikowych na piano black oraz  felg na grafit
  • Hydrografika od Hydrobros
  • Oraz wiele innych drobnych modyfikacji
%d bloggers like this: