Devil ST
Początkowo celem właściciela było uzyskanie ok 270KM z racji użytkowania auta jako daily, aczkolwiek ten plan szybko uległ zmianie...
Pojawiła się koncepcja na "bezpieczne" 400KM z niskim EGT przez pełny zakres obrotowy - i to wszystko w daily - jako w pełni użytkowy build 😉
Wzięliśmy to sobie bardzo do serca i biorąc pod uwagę wymagania klienta zrezygnowaliśmy z pomysłu montażu turbiny z Focusa RS na rzecz wydajniejszej turbiny - GTX2874R+ na łożyskach kulowych (pierwsza tego typu realizacja w PL).
W efekcie udało się nam zbudować 400-konną i całkowicie niepozorna z zewnątrz rakietę, która idealnie sprawdza się jako daily - grunt to zadowolony właściciel, którego mina zaraz po pierwszej przejażdżce na nowym buildzie mówiła sama za siebie. Ale jak to zwykle bywa - apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc po jakimś czasie właściciel podjął decyzję o wykorzystaniu pełni potencjału aktualnego setupu... Efektem było uzyskanie wyniku 493KM / 625NM 😉 Po chwili okazało się, że apetyt właściciela wciąż jest niezaspokojony, więc przystąpiliśmy do dalszych modyfikacji.
Pełna lista modyfikacji poniżej
Silnik:
- Zamknięcie bloku silnika
- Kute tłoki nadwymiarowe i odprężone
- Kute korbowody Techno 5
- Kolektor wydechowy "baran" @ BAQ
- Owinięcie kolektora wydechowego bandażem termicznym
- Turbo GTX3082 hybryda na łożyskach kulowych
- Wtryskiwacze Bosch 1000cc
- Zawór DV Properfekt
- Map Sensor Focus RS
- Zewnętrzna chłodnica oleju zamocowana przed Intercoolerem
- Wymiana rozrządu z kewlarowym paskiem
- Program 512KM / 673NM (przy 1,5 bara) @ Turbo Lamik
Układ dolotowy:
- Intercooler FMIC.pl 600x300x76
- Kolektor dolotowy Airtec
- Przepływomierz Focus RS
- Dolot 3" z filtrem stożkowym
- Custom rura z intercoolera o jednakowej średnicy
- Usunięto "sound sympozer"
Układ napędowy:
- Zestaw sprzęgła jednomasowego FSV
- Tarcza sprzęgła okuta Kevlarem
- Szpera MFactory
- Wzmacniane półosie FSV
- Poliuretanowa wkładka w łapę skrzyni biegów FSV
Zawieszenie:
- Komplet poliuretanów w zawieszeniu (przód i tył) FSV
- Zawieszenie gwintowane ISC wersja Sport z pełną regulacją
- Wzmocniony tylny stabilizator osadzony na poliuretanach
Układ hamulcowy:
- Przód - zaciski 4-tłoczkowe Brembo
- Przód - tarcze hamulcowe Zimmermann 336mm
- Przód - klocki hamulcowe DS2500
- Teflonowe przewody hamulcowe
- Tył - jarzma + tarcze 300mm
- Tył - klocki Hawk HPS Performance
Układ wydechowy:
- Aktywny układ wydechowy 3" od BAQ Exhaust (wersja rezonowana) na obejmach V-Band
- Końcówki wydechu 130mm
Karoseria:
- Montaż tylnego dyfuzora @ Maxton Design
- Montaż lotki "Focus RS" @ Maxton Design
- Montaż wylotów powietrza z Focusa RS na masce
- Montaż zapinek maski
Układ paliwowy:
- Pompa paliwa 450LPH z regulatorem ciśnienia
Pozostałe modyfikacje:
- Wskaźnik EGT D1 Spec
- Instalacja wybieraka skrzyni Focus RS z short shifterem
- Lakierowanie elementów plastikowych na piano black oraz felg na grafit
- Hydrografika od Hydrobros
- Oraz wiele innych drobnych modyfikacji
You must be logged in to post a comment.