Silniki montowane między innymi w Focusach ST 2-giej generacji poprzez swoją konstrukcję mają tendencję do pękania tulei cylindrów (szczelina pomiędzy tulejami oraz cienkie tuleje) - uszkodzenia bloku występują często podczas dużego doładowania i wysokiej temperatury spalin co jest efektem podnoszenia mocy silnika różnymi sposobami.
Uszkodzenia tego typu najczęściej objawiają się poprzez:

  • wypadanie zapłonów
  • ubytki płynu chłodniczego
  • nadmierny biały dym  z wydechu

Oferujemy możliwość doraźnego usunięcia problemu poprzez tzw blaszkowanie fabrycznie otwartego bloku w miejscu, gdzie dochodzi do wyżej opisanych usterek. W prawdzie nie zapobiega to pękaniu tulei, ale dzięki temu w sytuacji, kiedy dojdzie już do ich pęknięcia - płyn chłodniczy nie przedostanie się do wewnątrz cylindra  co powoli na bezpieczne kontynuowanie jazdy.
Metoda ta jest szeroko polecana przez znanych tunerów w polskim środowisku ST / RS ze względu na prostotę.
Usługa kierowana jest do fanów motoryzacji, którzy oczekują czegoś więcej od silnika samochodu i zdecydowali się na tuning silnika.

Jeśli już doświadczyłeś u siebie uszkodzenia silnika (w postaci pękniętej tulei cylindra) skontaktuj się z nami w celu doboru odpowiedniej metody naprawy.

Całą usługę wykonujemy na oryginalnych blaszkach
prosimy  uważać na podróbki dostępne na rynku!

Wyżej opisana usługa oferowana jest w dwóch wariantach w zależności od wymagań i budżetu klienta

WARIANT EKONOMICZNY
nie objęty gwarancją

  • demontaż i  montaż głowicy
  • planowanie głowicy
  • montaż oryginalnych tzw blaszek
  • nowa uszczelka głowicy
  • komplet nowych śrub głowicy
  • nowa uszczelka kolektora turbiny
  • nowy pasek rozrządu
  • nowy napinacz paska
  • nowa rolka kierunkowa
  • nowa pompa wody
  • nowe paski klinowe
  • nowe uszczelniacze wałków rozrządu

WARIANT PRAWIDŁOWY
rekomendowany

  • demontaż i ponowny montaż silnika
  • planowanie bloku
  • planowanie głowicy
  • montaż oryginalnych tzw blaszek
  • nowa uszczelka głowicy
  • komplet nowych śrub głowicy
  • nowa uszczelka kolektora wydechowego
  • nowy pasek rozrządu
  • nowy napinacz paska
  • nowa rolka kierunkowa
  • nowa pompa wody
  • nowe paski klinowe
  • nowe uszczelniacze wałków rozrządu
  • nowy uszczelniacz wału korbowego

Pomimo iż wyżej opisana metoda pozwala w jakimś stopniu zabezpieczyć silnik przed awarią tulei cylindrów to najpewniejszą metodą na zabezpieczenie bloku jest jego zamknięcie, co również mamy w swojej ofercie.

focus st volvo block guard

Zamykanie bloku silnika Volvo Ford

Zamknięcie bloku zwiększa jego wytrzymałość, a tym samym zapobiega pękaniu.

Uszkodzony blok - pęknięta tuleja cylindra

%d bloggers like this: