Focus MK2 WRC AWD

Początkowo "zwykła" edycja WRC Focusa MK2 z silnikiem benzynowym 2.0 @145KM oraz napędem na przód, w której dokonaliśmy przeszczepu silnika 2.5 oraz konwersji napędu na napęd na wszystkie koła.

Pełna lista modyfikacji poniżej

Silnik:

  • Kompletny SWAP silnika 2.5
  • Program 317KM / 463NM @ VTR

Układ dolotowy:

  • Intercooler FMIC.pl 600x300x76 z kierownicami powietrza
  • Dolot z Focusa RS MK2
  • Filtr z Focusa RS MK3

Układ napędowy:

  • Pełna konwersja na napęd na wszystkie koła #AWD

Zawieszenie:

  • Pełna regeneracja elementów zawieszenia z malowaniem proszkowym
  • Tuleje poliuretanowe zawieszenia @ FSV
  • Poliuretanowe "łapy" silnika

Układ hamulcowy:

  • Zestaw zacisków z Focusa ST MK2

Układ wydechowy:

  • 3" aktywny wydech z katalizatorem 200cl @ BAQ Exhaust

Karoseria:

  • Montaż dyfuzora zderzaka Maxtondesign
  • Montaż wylotów z Focusa RS na masce

Pozostałe modyfikacje:

  • Dołożenie klimatronika w miejsce klimatyzacji manualnej
  • Zamykanie szyb z kluczyka

Lady Violet

FSV-Performance to nie tylko tuning oraz pięknie brzmiące 5 cylindrowe silniki napakowane po brzegi mocą - tutaj ku zdziwieniu wielu z Was pod maską znajduje 4 cylindrowy silnik 2.0 TDCi - tak to jest Diesel stylizowany na Focusa ST znany również jako "Lady Violet" 😉
W wielu środowiskach silnik ten uchodzi za niezniszczalny - jak się jednak okazuje nie do końca, bo mimo tego że pacjent dojechał do nas o własnych siłach to po rewizji silnika już nie było tak kolorowo - wygięty korbowód oraz pęknięty tłok...

Na szczęście pacjent dotarł do nas w porę - wyjście z tej wydawałoby się patowej  sytuacji było tylko jedno - kapitalny remont silnika.
Na silniku było już odciśnięte piętno poprzednich "specjalistów" min - śruby każda z innej parafii czy sztukowane przewody w wiązce silnika... Wymieniono sporo elementów oraz niesprawnych  czujników - tutaj aż dziw bierze, że pomimo tego wszystkiego silnik nadal palił...

Dzięki nam silnik wrócił do dawnej świetności - można by wręcz powiedzieć że do stanu jak z fabryki. Najważniejsze dla nas jest zadowolenie klienta i to że samochód zostanie już pod naszą opieką.