Dodge Caliber SRT4
Pękające tuleje cylindrów to nie tylko przypadłość silników 2,5 turbo, z którymi mamy styczność na co dzień - czego przykładem jest tu Dodge Caliber SRT z 4 cylindrową jednostką napędową 2,4 turbo 296KM...
Oprócz bloku, w którym pękły tuleje (wszystkie) - w tym przypadku na złom poszła również:
- głowica - krzywa od strony wałków i nie nadawała się do regeneracji
- wał - zniszczone panewki które go uszkodziły
- korbowody - rozbity dół i zniszczone główki
- oraz tłoki - ubity jeden z nich.
Z całego silnika została miska .
Naprawa była o tyle utrudniona gdyż części dla tego silnika na rynku wtórnym są niedostępne w EU. Jeżeli już są to kwota takiego słupka wynosi 15000 zł 😱😱😱( który ma dalej wadę fabryczną w postaci pękających tulei cylindrów).
Naprawa:
Został znaleziony inny blok i udało nam się go zaadoptować, oraz zlikwidować w bloku problem tulei (co widać na zdjęciach).
Tłoki, korbowody i panewki na rynku EU - jak już wspomniane wyżej - niedostępne.
Wybór padł na specjalne zamówienie kutych tłoków (produkowanych dla #FSV), korbowodów #K1 oraz panewek #KingRacing.
Krok po kroku udało się nam poskładać silnik - co rzecz jasna przy braku części nie jest proste 🤔
You must be logged in to post a comment.